WORKSHOP 2
kto: Blažena BÓOCZOVÁ (Rádio SLOVENSKO)
čo: ROZHLASOVÁ PUBLICISTIKA
kedy: 7. 5. 2021
čo: ROZHLASOVÁ PUBLICISTIKA
kedy: 7. 5. 2021
kde: online (cez MS Teams)
ROZHLASOVÁ PUBLICISTIKA
téma: aktuálna publicistika, stvárnená do podoby rozhlasového komentára, resp. analýzy
kroky pri tvorbe príspevku:
- tematické východisko aktuálnej publicistiky,
- jej zámer,
- zdroje a respondenti, ktorých výpovede tvoria súčasť obsahu,
- kompozícia samotného výsledného tvaru a s ním súvisiaci aj jeho rozsah
ÚLOHA PRE ŠTUDENTOV
Príprava aktuálnej publicistiky s rovnakou, avšak aktualizovanou témou, postupné otváranie gastro prevádzok po druhej vlne pandémie, s akými problémami sa najčastejšie stretávali ich majitelia a prevádzkovatelia, ale na druhej strane aj, ako to bolo vnímané samotnými zákazníkmi.
DISKUSIA
V rámci diskusie študentov zaujímala aj ďalšia pracovná činnosť lektorky, ktorá okrem aktuálnej publicistiky a pravidelnej rubriky participuje aj na príprave živých rozhlasových relácií, spravidla diskusných a kontaktových. V tejto súvislosti študentov zaujímala príprava lektorky na vysielanie, ako aj na odlišný charakter priamej a naživo vysielanej interakcie s hosťami v štúdiu.
V diskusii sa študenti pýtali aj na zmeny či obmedzenia v práci, ktoré boli spôsobené pandémiou. V tomto prípade lektorka skonštatovala, že počas obmedzenia priameho kontaktu s respondentmi ich nahrádzali telefonátmi, čo je za bežných okolností len krajný spôsob získavania informácií. Dôvodom je už vyššie spomínaná interakcia, ktorá zaručí, že výpoveď znie autentickejšie a redaktor sa v prípade potreby môže pýtať aj obsiahlejšie.