Page 64 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 64

Ján FERJENČÍK                                                      Doc. PhDr., CSc.
                                                            * 3.?11.?1951 (Košice)
                                         Pôsobenie na fakulte: 1987 – 1996.
                                            Pracovisko: Katedra psychológie.
                    Funkcie: vedúci Katedry psychológie (1990 – 1994).
                        Pôsobenie mimo fakulty: Krajská psychologická
               výchovná klinika (1974 – 1987), Ekonomická univerzita
                                     v Bratislave (1996 – 2002), Univerzita
                    Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (2002 – doteraz).

               Profesijná biografia:

               1969 – 1974:		vysokoškolské štúdium na Filozofickej fakulte v Prešove Univerzity Pavla Jozefa Šafárika
               		v Košiciach (psychológia)
               	 1977:	PhDr. (rigorózna práca Sociálnopsychologická analýza vodcovstva v skupinách)
               1979 – 1984:	CSc. (odbor sociálna psychológia; Univerzita Komenského Bratislava)
               	 1991:	doc. (odbor psychológia; habilitačná práca Psychologická analýza Ravenových progresívnych
               		matíc; FF UPJŠ Prešov)

               Odborný profil:                                         adaptácie Ravenovych progresívnych matíc [1], [2],
                                                                       ale aj série štúdií zameraných na porovnanie výkonov
               Vo výskumnom zameraní dominujú dve obsahovo vzá-        v  inteligenčných testoch u  detí majoritnej a  rómskej
               jomne prepojené oblasti, a to psychologická diagnosti-  populácie (Vyšetření dětí z etnicky odlišných skupin,
               ka so zameraním na diagnostiku inteligencie a teóriu    1991; Typológia chýb v riešení Progresívnych matíc a jej
               merania (psychometrika) a metodológia psychologic-      diagnostické implikácie, 1991; Kvantitatívne a kvalita-
               kého skúmania. Kontexty týchto dvoch obsahových
               domén sú zreteľné v prevažnej väčšine publikovaných     tívne rozdiely v riešení Farebných progresívnych matíc
               prác, či už v podobe monografií, kapitol v monografi-
               ách alebo článkov vo vedeckých časopisoch. Psycholo-    slovenskými a rómskymi deťmi, 1994; Validita experi-
               gickej verejnosti dobre známymi sú najmä slovenské      mentovania v pedagogických výskumoch, 1995; Meranie

62
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69