Page 101 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 101

ciach a OPZ pri Školskom inšpektoráte ukrajinských škôl      [2] Jan Amos Komenský a Slovensko. Bratislava 1970.
v  Prešove. Viedol metodické semináre pre učiteľov, na       364 s. + 16 strán príloh a mapa Moravy.
učiteľských poradách prednášal o pedagogických problé-       [3] Osobné vzťahy J. A. Komenského k Prešovu a jeho di-
moch z oblasti teórie výchovy a dejín pedagogiky, aktívne    daktický vplyv na prešovskú školu. In: Acta Comeniana,
sa zapojil do pedagogického výskumu na školách, ktoré        1958, č. 2, s. 178 – 183.
koordinoval Štátny pedagogický ústav v Bratislave. Okrem     [4] Po stopách J. A. Komenského v Prešove. In: Učiteľské no-
iného viedol kabinet pedagogiky a  psychológie na Kraj-      viny, 1957, č. 13, s. 3.
skom ústave pre ďalšie vzdelávanie v Prešove.                [5] Školstvo. In: Dejiny Prešova I. Košice 1965, s. 238 – 246.
                                                             [6] Lukáš Fabínius-Popradský. Pedagogické názory rek-
    Pôsobil ako člen redakčnej rady ČSAV pre vydávanie       tora prešovskej mestskej školy v  16. storočí. In: Sborník
spisov J. A. Komenského, bol autorom rozhlasových a tele-    Filologickej fakulty Vysokej školy pedagogickej v Prešove.
víznych relácií venovaných životu a dielu J. A. Komenského,  I. časť pedagogicko-metodická. Bratislava 1957, s. 55 – 73.
členom Ústredného výboru Slovenskej pedagogickej spo-        [7] Z minulosti školstva Šariša a Zemplína. In: Nové obzory,
ločnosti, zapojil sa do autorského kolektívu na vypracová-   č. 2, 1960, s. 67 – 81.
vanie hesiel pre Encyklopédiu Slovenska, pracoval ako člen   [8] Prešovské kolégium v dejinách pedagogiky. In: Prešov-
autorského kolektívu vysokoškolskej učebnice [9].            ské kolégium v slovenských dejinách. Zost. I. Sedlák. Košice
                                                             1967, s. 41 – 59.
    Zapísal sa aj do histórie prípravy učiteľov, keď na FF   [9] Dejiny českej a slovenskej pedagogiky. Bratislava 1976.
UPJŠ založil a niekoľko rokov riadil Ústav praxe, ktorý ako  501 s. (Spoluautor.)
prvý svojho druhu v republike usmerňoval všetky druhy        [10] Využitie televízie pri náčuvoch. Učební pomůcky ve
praxí: pedagogickú, odbornú, mimoškolskú, mimotriednu,       škole a osvěte, roč. IV, 1964/65, č. 8, s. 98 – 100.
výrobnú a vtedy aktuálnu prax v pionierskych táboroch.
                                                             Skoncipoval doc. PhDr. Eduard Lukáč, PhD.
    Pričinil sa aj o  zavádzanie moderných učebných po-
môcok, pomáhal pri zriaďovaní učební touto technikou
a z jeho iniciatívy sa vybudovalo pre účely pedagogickej
prípravy poslucháčov vo fakultnej škole (vtedajšia SVŠ
Prešov, ul. T. Ševčenka) prvé experimentálne pracovisko
s uzavretým okruhom priemyselnej televízie v ČSSR [10].

Pedagogický profil:

Výsledky svojej bohatej výskumnej aktivity prezentoval
najmä na prednáškach z dejín školstva a pedagogiky, okrem
toho vyučoval teóriu výchovy a organizáciu školstva.

Bibliografický výber:

[1] Stúpenci J. A. Komenského v politických a školských de-
jinách Prešova. Bratislava 1965. 106 s. + obrazová príloha.

                                                             99
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106