Page 97 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 97

leckej literatúry: Dve prózy (1974), Cukor (1977), Súpis drav-  [10] Konštanty a premeny divadla alternatívneho typu na
cov (1979) a divadla – dokumentuje to rad knižných vydaní       Slovensku. In: Kontexty alternatívneho divadla I. Prešov
hier, ako aj uvádzanie týchto textov poprednými slovenský-      2003, s. 5 – 35.
mi profesionálnymi divadlami na Slovensku i v zahraničí.        [11] Historická próza J. Horáka. Bratislava 2004. 470 s.
                                                                [12] Metamorfózy alternatívneho divadla. Levoča 2009.
    Vyše štyridsať rokov je riaditeľom jedinečného diva-        270 s.
delného festivalu Akademický Prešov – súťaže umeleckej          [13] Reflexie divadla, divadlo reflexie. Prešov 2011. 220 s.
tvorivosti vysokoškolákov. Jeho dlhoročná umelecká tvor-        (Spoluautori M. Pukan, E. Kušnírová.)
ba s vysokoškolákmi/amatérmi je spojená s činnosťou Štu-        [14] Hra ako divadlo. Levoča 2011. 244 s.
dentského divadla Filozofickej fakulty PU v Prešove.            [15] Kontexty alternatívneho divadla I. Prešov 2003. 133 s.
                                                                (Spolueditor J. Gbúr.)
Pedagogický profil:                                             [16] Kontexty alternatívneho divadla II. Prešov 2006. 372 s.
V rámci pedagogickej činnosti sa venoval a venuje najmä         (Spolueditori J. Gbúr, M. Pukan.)
výučbe týchto disciplín: slovenská literatúra 19. storočia,     [17] Impulzy, stimuly a modifikátory tvorby divadla alter-
literatúra pre deti a mládež, dejiny divadla, teória divadla,   natívneho typu. In: Kontexty alternatívneho divadla II. Pre-
interpretácia divadelného diela, alternatívne divadlo, di-      šov 2006/2007, s. 18 – 86.
vadelná kritika.                                                [18] Kontexty alternatívneho divadla III. Duch v  pohybe.
                                                                Prešov 2007. 145 s. (Spolueditori M. Pukan, A. Mitrová,
Bibliografický výber:                                           E. Kušnírová.)
[1] „V“ ako Válek. Bratislava 1971. 40 s.                       [19] Kontexty alternatívneho divadla IV. Prešov 2011. 321 s.
[2] Slovo, gesto, pohyb, tvar. Bratislava 1979. 237 s.          (Spolueditori M. Pukan, E. Kušnírová.)
[3] Slovo, priestor, obraz, tvar. Bratislava 1981. 186 s.       [20] Impulzy, stimuly a modifikátory tvorby divadla alter-
[4] Zápas o novú kvalitu. (Poznámky k niektorým súčas-          natívneho typu alebo Alternatívne divadlo na Slovensku
ným problémom i prognózam výskumu divadiel poézie.)             po roku 1989 II. In: Kontexty alternatívneho divadla IV.
In: Estetika a štruktúra malých javiskových foriem. Brati-      Prešov 2011, s. 8 – 39.
slava 1986, s. 88 – 99.
[5] Významové a výrazové dominanty prózy J. Horáka. Ko-         Skoncipovali prof. PhDr. Karol Horák, CSc.,
šice 1992. 211 s.                                               a Mgr. Eva Kušnírová, PhD.
[6] Vzopätie. Banská Bystrica 1994. 88 s.
[7] Medzi sujetom a tézou. Bratislava 1999. 250 s.
[8] Motivický kontext predmetného sveta v románe Jozefa
Horáka Sebechlebskí hudci. In: Jozef Horák. 1907 – 1974.
Zborník o živote a diele Jozefa Horáka zo seminárov, ktoré
sa konali v dňoch 10. 12. 1997 a 11. 6. 1999 v Banskej Štiav-
nici. Banská Štiavnica 1999, s. 16 – 35.
[9] Od tézy k sujetu. Bratislava 2003. 239 s.

                                                                95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102