Page 99 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 99
lasti výskumu motivácie školského učenia. Najdôležitejšia
práca z tohto obdobia je [5] napísaná v spoluautorstve.
Bol koordinátorom výskumných úloh, organizátorom
a zakladateľom viacerých psychologických pracovísk na
východnom Slovensku (Pedagogicko-psychologické, po-
radenské psychologické inštitúcie, Katedra psychológie,
Spoločensko-vedný ústav SAV).
Profesor Ján Hvozdík je autorom viac ako 150 štúdií
a článkov a zostavovateľom 9 zborníkov. Bol zodpoved-
ným riešiteľom piatich päťročných výskumných plánov.
Pedagogický profil:
Práce z pedagogickej, školskej a poradenskej psychológie
zhrnul do vedeckého diela Základy školskej psychológie [4],
ktoré bolo prvou učebnicou školskej psychológie v stred-
nej Európe. Konštituoval školskú psychológiu ako samo-
statnú psychologickú disciplínu.
Bibliografický výber:
[1] Analýza postojov žiakov k učeniu. [Kandidátska dizer
tačná práca.] Bratislava 1964.
[2] Vzťah žiaka k školskej práci: so zreteľom na stredný
školský vek. Bratislava 1965. 288 s.
[3] Psychologický rozbor školských neúspechov žiakov
(na porovnanie výkonových a vývinových závislostí u ne
prospievajúcich žiakov ZDŠ). Bratislava 1970 (1. vyd.).
318 s. (2. vyd. 1973. 332 s.)
[4] Základy školskej psychológie. Bratislava 1986. 354 s.
[5] Motivácia a regulácia v rozvoji osobnosti žiaka.
Bratislava 1994. 195 s. (Spoluautor.)
Skoncipoval doc. PhDr. Štefan Vendel, CSc.
97