Page 98 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 98

Ján HVOZDÍK                                                       Prof. PhDr., DrSc.
                                   *?16.?10.?1918 (Parchovany, okr. Trebišov)

                                                           – †?21.?2.?1997 (Košice)
                         Pôsobenie na fakulte: 1953 – 1959, 1968 – 1984.
                           Pracoviská: Katedry pedagogiky a psychológie
                       (1953 – 1959), Katedra psychológie (1968 – 1984).
                      Funkcie: vedúci Katedra pedagogiky a psychológie
                    Vysokej školy pedagogickej v Prešove (1953 – 1959).
             Pôsobenie mimo fakulty: Krajská psychologická výchovná
             klinika a Stredisko pre voľbu povolania v Košiciach (1959
               – 1968), Výskumný ústav detskej psychológie a patopsy-

                                         chológie v Bratislave (1965 – 1968).

             Profesijná biografia:

             1939 – 1943:		vysokoškolské štúdium na Filozofickej fakulte Slovenskej univerzity v Bratislave
             		(filozofia – psychológia)
             	 1951:	PhDr. (rigorózna práca Tvarová dispozícia a jej vzťah k inteligencii)
             	 1964:	CSc. (kandidátska dizertačná práca Analýza postojov žiakov k učeniu)
             	 1967:	doc. (habilitačná práca Vzťah žiakov k školskej práci)
             	 1976:	DrSc. (doktorská dizertačná práca Psychologický rozbor školských neúspechov žiakov)
             	 1982:	prof.

             Odborný profil:                                          ná práca publikovaná knižne [2]. Z hľadiska prínosov
                                                                      je najvýznamnejšia tretia (1959 – 1970) a štvrtá eta-
             Prvú etapu vedeckovýskumnej činnosti (1945 – 1953)       pa (1970 – 1986). Patrí sem najmä séria výskumných
             tvoria práce z psychodidaktiky, individuálnej psycho-    štúdií, venovaných psychológii školskej úspešnosti
             lógie a mravnej výchovy. Druhú etapu od roku 1953        a neúspešnosti a časopisecké štúdie, i knižné mono-
             do roku 1959 tvoria problémy psychológie žiaka hlav-     grafie zo školskej a poradenskej psychológie. Posled-
             ne základnej školy. Sú to najmä otázky postojov žiaka    ná etapa je od roku 1986, ktorá zahrňuje práce z ob-
             k učeniu a ku škole. Najvýznamnejšie práce z tohto ob-
             dobia sú: kandidátska dizertačná práca [1] a habilitač-

96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103