Page 125 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 125

dvanásť doktorandov v  študijnom programe 1.1.10 Di-           sedá komisiám kvalifikačného rastu, je autorkou rôznych
daktika hudby na Slovensku a v programe hudobná teória         koncepcií hudobného vzdelávania.
a pedagogika v Česku.
                                                               Bibliografický výber:
    Absolvovala študijné pobyty v  nemecky hovoriacich         [1] Kinderchormusik aus dem Schaffen slowakischer Kom-
krajinách a zrealizovala viac ako 120 prednášok na kon-        ponisten nach 1945. Prešov 1993. 260 s.
gresoch Európskej asociácie pre školskú hudobnú výchovu        [2] Musiklehrerausbildung im neuen Land. In: Jahrbuch Po-
(EAS), na univerzitách a vysokých hudobných školách v 16       lyaistheisis Band 2. Künste und Bildung zwischen Ost und
krajinách Európy.                                              West. Wien 1994, s. 75 – 82.
                                                               [3] Hudobná pedagogika v európskom kontexte. In: Edu-
    Za svoju prácu v prospech rozvoja hudobného školstva       kacja wobec wyzwań i zadań wspólczesności i przyszlości.
získala veľa ocenení a poďakovaní na univerzitnej, krajskej    Rzeszów 2006, s. 186 – 199.
i celoslovenskej úrovni. K významným oceneniam patrí čest-     [4] System der Grund-Kunstschulen im slowakischen
ná medaila Ministerstva zahraničných vecí Českej republiky     Schulw­ esen. In: Glasbeno pedagoški zbornik, Akademije za
za rozvoj spolupráce medzi vysokými školami v projekte         glasbo v Ljubljani, zv. 4. Ljubjana 2002, s. 85 – 95.
Most k spolupráci (2000), cena rektora PU a v ostatnom obdo-   [5] Systematika hudobnej pedagogiky. Prešov 2010. 142 s.
bí Medaila sv. Gorazda, udelená Ministrom školstva v r. 2012.  [6] Continuity of Folk Music Tradition in Standard and After-
                                                               -School Education and in Music Education Studies in Slovak
    Curicculum vitae prof. Medňanskej bolo zaradené do         Republik. In: Music and Music Education within the context
európskeho lexikónu hudobnej pedagogiky (Neues Lexikon         of socio-cultural changes. Bolu – Turecko 2010, s. 326 – 331.
der Musikpädagogik. Gustav Bosse Verlag Kassel, 2001).         [7] Masters and Doctoral Degree Studies in Music Educa-
                                                               tion in the Slovak Republic and Poland. In: Music Inside and
Pedagogický profil:                                            Outside the School. Baltische Studien zur Erziehungs-und
Pôsobila na všetkých typoch umeleckého školstva: na ZUŠ,       Sozialwissenschaft. Frankfurt nad Mohanom 2011, s. 297
viedla aj Hudobnú školu (Musikschule Bleicherode) v Du-        – 303.
rínsku (SRN), ďalej na Konzervatóriu v  Žiline, na učiteľ-     [8] Detská zborová tvorba slovenských skladateľov. In: Slo-
ských fakultách, katedrách hudby v Nitre, Žiline a najdlhšie   venská hudba – revue pre hudobnú kultúru, 2012, roč. 38,
v Prešove. V Prešove bola v rokoch 1993 – 2009 vedúcou         s. 190 – 210.
Katedry hudby na Fakulte humanitných a prírodných vied
a tiež prodekankou pre zahraničné styky (1994 – 1997).         Skoncipovala prof. Mgr. art. Irena Medňanská, PhD.
V r. 1988 – 1991 zastávala funkciu riaditeľky Štátnej filhar-
mónie Košice.

    Realizuje prednášky a semináre v predmetoch hudobná
pedagogika, hudobná estetika, hudobná sociológia, hudba
pre deti a z praktických predmetov hra na hlavnom hudob-
nom nástroji a collegium musicum.

    Garantuje študijné programy bakalárskeho a  magis-
terského štúdia, ako aj kontinuálneho vzdelávania, pred-

                                                               123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130