Page 123 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 123
kom. Pravidelne publikovala v časopise Slovenský jazyk Roč.19, zv. 2. Bratislava 1989, s. 95 – 100.
a literatúra v škole. K jej aktivitám patria i časté reflexie [7] Kapitoly z didaktiky slovenského jazyka a literatúry.
literárneho života, medailóny a retrospektívy jubilujúcich Prešov 1990. 238 s. (Spoluautor G. Moško.)
autorov. [8] O niektorých problémoch recepcie literárneho diela
v didaktickej komunikácii. In: Acta Facultatis philosophicae
Pôsobila ako predsedníčka Umeleckej rady a členka Ce- Universitatis Šafarikanae. Jazykovedný zborník 8/1988.
loslovenskej poroty Akademického Prešova. Literárnovedný zborník 8/1988. Bratislava 1991. s. 333 –
340.
Pedagogický profil: [9] Systém inštrukcií v recepcii čŕt literárneho charakteru.
V rámci pedagogickej činnosti zabezpečovala výučbu pred- In: Acta Facultatis paedagogicae Universitatis Šafarikanae.
metov: teória vyučovania literatúry, dejiny slovenskej lite- Slavistika 27 . Košice 1991, s. 112 – 121.
ratúry: 19. storočie – literatúra národného obrodenia, me- [10] Na margo výberu a prípravy učiteľa literatúry. In: Slo-
dzivojnová literatúra, realizmus; neskôr predmet didaktika venský jazyk a literatúra v škole, 1991/1992, roč. 38, č. 9,
literatúry. s. 388 – 390.
[11] Recepcia čŕt literárneho charakteru v románe Svetozá-
Bibliografický výber: ra Hurbana-Vajanského Suchá ratolesť. In: Literárny archív
[1] Na margo dotyku Jolany Cirbusovej s poprevratovou slo- 29/92 – 30/93. Martin 1994, s. 58 – 62.
venskou prózou. In: Východné Slovensko v dejinách sloven-
skej literatúry. Martin 1971, s. 101 – 105. Skoncipovala Mgr. Soňa Pariláková, PhD.
[2] K ľudskému a umeleckému profilu Jolany Cirbusovej.
In: Nové obzory, 1972, 14, s. 151 – 162.
[3] Recepcia postavy v novele Margity Figuli Tri gaštanové
kone. In: Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Šafari-
kanae. Literárnovedný zborník 7. Štúdie z európskych lite-
ratúr 20. storočia. Bratislava 1983, s. 179 – 192.
[4] K problematike recepcie literárneho diela v didaktickej
komunikácii. In: O interpretácii umeleckého textu 8. Nitra
1986, s. 131 – 141.
[5] Čitateľská charakteristika príjemcov stredného odbor-
ného učilišťa a recepcia novely Margity Figuli Tri gaštanové
kone. In: Zborník Pedagogickej fakulty v Prešove Univerzi-
ty P. J. Šafárika v Košiciach. Roč. 23. Zv. 3. Slavistika. Brati-
slava 1989, s. 31 – 63.
[6] Súvislá pedagogická prax v systéme prípravy na učiteľ-
ské povolanie. In: Zborník Pedagogickej fakulty v Prešo-
ve Univerzity P. J. Šafárika v Košiciach. Spoločenské vedy.
121