Page 169 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 169

a fonológia slovenčiny (na odbore slovenský jazyk a mas­         ratu“ v lingvistickém zkoumání. Pořízka, P. – Polách, V. (ed.)
mediálne štúdiá), základy rozhlasovej a televíznej žurna-        Olomouc 2004, s. 270 – 279.
listiky, sociológia prostriedkov masovej komuniká­cie, žur-      [7] Carnivalisation in a Mass Media Popculture. In: Žilková,
nalistické žánre v printových a elektronických méd­ iách,        M. (ed.): Globalisation Trends in Media. Newcastle 2006,
rozhlas a televízia, dejiny printových a elektronických mé-      s. 182 – 189.
dií I., rozhlasová a televízna tvorba (na odbore masmediál-      [8] Reality show – imidžový formát elektronických médií.
ne štúdiá), sociolingvistika a psycholingvistika (na odbore      In: PAVLŮ, D. (ed.): Marketingová komunikace a image. Zlín
francúzska filológia), všeobecná teória informácií (na odbo-     2006, s. 65 – 73.
re andragogika), interdisciplinárne súvislosti všeobecnej        [9] Karnevalizácia v  mediálne šírenej popkultúre (Homo
jazykovedy (na odbore všeobecná jazykoveda – doktorand-          medialis na Slovensku). In: Vplyv globalizácie na mediálnu
ské štúdium).                                                    kultúru. Nitra 2006, s. 277 – 284.
                                                                 [10] Na ceste za poslucháčom a divákom: poznámky o tren­
Bibliografický výber:                                            doch v programovaní v elektronických médiách. In: Foret,
[1] Využitie exaktných metód pri analýze básnického tex-         M. – Lapčík, M. – Orság, P. (eds.): Média dnes: reflexe media-
tu Pavla Jozefa Šafárika. In: Káša, P. – Rusnák, J.: Dve štúdie  lity, médií a mediálních obsahů. Olomouc 2008, s. 363 – 385.
o Pavlovi Jozefovi Šafárikovi. Acta Facultatis Philosophicae     (Spoluautor M. Bočák.) Abstrakt: Foret, M. – Lapčík, M. – Or-
Universitatis Šafarikanae. Spoločenskovedný zošit 14. Pre-       ság, P. (eds.): Média dnes: reflexe mediality, médií a mediál-
šov 1995, s. 65 – 120.                                           ních obsahů. Olomouc 2008, s. 13.
[2] „Správy z druhej ruky“ (Komunikačné stereotypy a ich         Dostupné na: <http://upmedia.cz/centrum/wp-content/­
fungovanie v médiách). Acta Facultatis Philosophicae Uni-        up­loads/­2009/08/Media_dnes_prezentace.pdf>
versitatis Prešoviensis. Monographia 42 (AFPhUP 77/159).         [11] Textúry elektronických médií. Vývoj a  súčasný stav.
Prešov 2002. 153 s.                                              Prešov 2009. 295 s.
[3] „Money for Nothing“: Úvahy o štvorminútovom teste            [12] Texty elektronických médií. Stručný výkladový slov-
kultúrnej akreditácie zvanom videoklip. In: Tekst w me-          ník. Prešov 2010. 292 s. (Vedúci autorského kolektívu.)
diach. Red. K. Michalewski. Lódź 2002, s. 549 – 558.             [13] Muži a ženy v mediálnych eventoch: úvahy o emocio-
[4] „Kráľovstvo krivých zrkadiel“: Úvahy o znakovej štruk-       nalite v textoch elektronických médií. In: Bačuvčík, R. (ed.):
túre reklamného textu. In: Komunikácia a  text. Zborník          Žena a muž v marketingové komunikaci. Zlín 2010, s. 32 – 38.
materiálov z vedckej konferencie s medzinárodnou účas-           [14] Homo popularis: homo medialis? Popkultúra v elektro-
ťou pri príležitosti životného jubilea doc. PhDr. Františka      nických médiách. Prešov 2013. 140 s.
Ruščáka, CSc., v dňoch 15. – 16. novembra 2001 v Prešove.
Prešov 2003, s. 279 – 288.                                       Skoncipoval doc. PhDr. Juraj Rusnák, CSc.
[5] Interpretácia textov elektronických masových médií.
Prešov 2004. 156 s. (Spoluautori R. Gregová, J. S. Sabol.)
[6] Dekorácie a rekvizity v médiách: od textu ku kontextu.
In: Vztah langue a parole v perspektivě „interaktivního ob-

                                                                 167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174