Page 208 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 208

Michal ŠUTRAN                                             Doc. PhDr., CSc.
                                       *?11.?2.?1934 (Zbudský Rokytov,
                       dnes súčasť obce Rokytov pri Humennom)
                                 Pôsobenie na fakulte: 1960 – 1999.
               Pracovisko: Katedra ruského jazyka a literatúry.
                            Funkcie: vedúci katedry (1977 – 1990),
                                     prodekan fakulty (1986 – 1989).

               Profesijná biografia:

               1953 – 1957:		vysokoškolské štúdium na Filologickej fakulte Vysokej školy pedagogickej v Prešove
               		(ruský jazyk)
               	 1972:	PhDr. (rigorózna práca Kategória čísla a látkové substantíva v ruštine; Filozofická fakulta UK
               		v Bratislave)
               	 1974:	CSc. (kandidátska dizertačná práca Kategória čísla a substantíva singularia tantum v ruštine;
               		Československá akadémia vied v Prahe)
               	 1979:	doc. (habilitačná práca Kategória čísla a substantíva pluralia tantum v ruštine; Pedagogická
               		fakulta UKF v Nitre)

               Odborný profil:                                        slovenským jazykom a čiastočne aj s nemeckým jazy-
                                                                      kom. Pozornosť venoval aj otázkam vzdelávania budú-
               Vo vedeckom výskume sa orientoval na  problemati-      cich učiteľov ruského jazyka a literatúry. Svoj vedecký
               ku súčasného ruského jazyka so zameraním na mor-       odborný rast zabezpečoval absolvovaním niekoľkých
               fológiu ruštiny. Svoje skúmania a  získané poznatky    jazykových kurzov v  Moskve, aktívne sa podieľal na
               publikoval hlavne vo vedeckých zborníkoch. Jadro       domácich a  zahraničných odborných konferenciách
               jeho práce však spočívalo v komparatívnom prístupe     a  seminároch. Aktívne sa zúčastnil na piatich sveto-
               k skúmaniu i vyučovaniu morfológie, výsledkom čoho
               je práca [4]. Spracovával tiež porovnávacie štúdie so

206
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213