Page 237 - Osobnosti Filozofickej fakulty v Prešove
P. 237

práci so Štátnym pedagogickým ústavom v Bratislave vý-        [6] Pedagogická psychológia a prax vzdelávania. Ružombe-
skum školskej a profesijnej orientácie žiakov základných      rok 2005. 240 s.
a stredných škôl na reprezentatívnej vzorke 9392 žiakov       [7] Interrupcia – analýza morálneho sporu. In: Filozofia,
základných škôl, gymnázií, SOŠ, ZSŠ a SOU z celého Sloven-    2005, roč. 60, s. 33 – 51.
ska. Výskum priniesol cenné poznatky o preferenciách za-      [8] Výskum školskej a profesijnej orientácie žiakov: výsled-
mestnaní, motivácií k voľbe povolania, vplyvoch na voľbu      ky Slovenska s dôrazom na mimo bratislavské regióny. Bra-
povolania, zdrojoch informácií potrebných pre rozhodova-      tislava 2007. 286 s. (Člen autorského kolektívu.)
nie, zapojení do profesijného vývinu, preferencii pracov-     [9] Grammar school pupils’ career-related decision-making
ných hodnôt, úrovni kľúčových kompetencií potrebných          difficulties. In: Czechoslovak psychology, supplement, 2007,
pre uplatnenie sa na trhu práce v 21. storočí a ťažkostiach   roč. 51, s. 119 – 128.
žiakov v školskom a profesijnm vývine. Taxonómia ťažkos-      [10] Výskum školskej a profesijnej orientácie žiakov: výsled-
tí žiakov v školskom a profesijnom vývine je prvou svojho     ky bratislavského kraja. Bratislava 2007. 232 s. (Člen autor-
druhu v krajinách strednej a východnej Európy.                ského kolektívu.)
                                                              [11] Kariérní poradenství. Praha 2008. 224 s.
    Výsledky svojich výskumov a skúseností v oblasti ka-      [12] Kariérové poradenstvo: Súčasný stav a perspektívy. In:
riérového vývinu a poradenstva autor zhrnul v monografii      Československá psychologie, 2011, roč. 55, s. 499 – 509.
[11]. Publikácia vyvolala v Čechách aj na Slovensku mimo-     [13] Fostering the European Character of Career Guidance.
riadny vedecký ohlas.                                         In: Schiersmann, Ch. et al. (Eds.): NICE Handbook for the
                                                              Academic Training of Career Guidance and Counselling
Pedagogický profil:                                           Professionals. Heidelberg 2012, s. 189 – 192.
V súčasnosti zabezpečuje kurzy (na všetkých troch stup-
ňoch štúdia): kognitívna psychológia, pedagogická psy­        Skoncipoval doc. PhDr. Štefan Vendel, CSc.
chológia, základy psychologickej diagnostiky, psychologic-
ká diagnostika dospelých, kariérové poradenstvo.

Bibliografický výber:

[1] K uplatneniu psychológie vo výchovnom poradenstve.
In: Československá psychologie, 1984, roč. 28, s. 455 – 456.
[2] Čím budem. Príručka o voľbe povolania pre žiakov zák-
ladných škôl. Bratislava 1990. 160 s.
[3] Problémy adolescentov: Súčasný stav bádania. In: Česko-
slovenská psychologie, 1995, roč. 39, s. 523 – 533.
[4] Nadaní a ich osobité problémy. In: Československá psy-
chológie, 1996, roč. 40, s. 228 – 236.
[5] Pedagogická psychológia. Prešov 2005. 360 s. (1. vyd.)
Bratislava 2007. 447 s. (2. vyd.)

                                                              235
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242